Site icon חתונה בחו"ל

טקס נישואין אלטרנטיבי – סוגי טקסים

נכון להיום, במדינת ישראל, הטקס היחיד המוכר על ידי המדינה הוא הטקס הדתי – אורתודוכסי, אשר נערך על ידי הרבנות ומוכר לצורך תקפות הנישואין בין שני יהודים.

ואולם, בשנים האחרונות, זוגות רבים החליטו להתחתן שלא באמצעות הממסד הדתי, זאת בשל סיבות שונות שמתחילות בכך שאחד מבני הזוג אינו יהודי, ממשיכות בכך שמי מבני הזוג פסול חיתון ומסתיימות בנישואי כוהנים עם גרושות.

נישואים אלטרנטיביים בישראל – סוגים

אופי הטקס האלטרנטיבי

מסתבר, כי לא חשוב מהו אופיו של הטקס, וחילוני יהיה ככל שיהיה, עדיין הוא מחזיק בדרך מסורתית בעלת מסגרת יהודית כלשהי של "חופה" ומחתן העורך את הטקס. כמו כן, בכל הטקסים החילונים מועברות טבעות כסמל לחיבור בין בני הזוג, וכסמל למחויבות ביניהם.

אלו, הינם סממנים יהודיים מובהקים, אשר נראים כחוט השני כחולפים בין כל הטקסים האלטרנטיביים. יחד עם זאת, ברוב המקרים נכתבת כתובה חילונית על ידי  בני הזוג, וכן הטקסים הינם שונים לחלוטין – הם עוברים עיבודים רבים, לרוב על ידי בני הזוג עצמם, וכך, יוצרים את החלק הייחודי להם. קיימים היום, על פי נתונים סטטיסטיים לשנת 2006, מעל 12 אלף זוגות יהודיים הנישאים מדי שנה בטקס אלטרנטיבי כלשהו שאינו מוגדר על ידי הממסד הדתי, ואשר אינו נחשב יהודי אורתודוכסי.

Exit mobile version