חתונה אזרחית בארה"ב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

האפשרות להינשא בחתונה אזרחית בישראל לא ממש קיימת, לפחות כרגע. שינוי לא צפוי בזמן הקרוב אך מאידך, הדרישה לעריכת טקסים אזרחיים רק הולכת ועולה. זוגות החיים בישראל ומעוניינים בכך, יכולים לערוך חתונה אזרחית במקומות רבים בעולם, כאשר אחד הנוצצים שבהם הינו ללא ספק ארצות הברית. מדוע בעצם כדאי להעדיף את ארה"ב בתור המקום הנכון לחתונה? האם הסידורים לקראת טקס כזה מסובכים, או יקרים?

במה תבחרו – לאס וגאס או ניו יורק?

בין המתעניינים בקיום החתונה בארצות הברית ניתן למצוא פסולי חיתון (כך, לפחות על פי הרבנות), זוגות מעורבים מבחינה דתית, ואחרים שאינם רוצים טקס בעל ניחוח דתי ורוצים אספקט קוסמופוליטי וחילוני.

ארצות הברית יכולה להציע מגוון אפשרויות לחתונות אזרחיות, כך שיש בהחלט חופש בחירה. ללא ספק, בראש הרשימה ניתן למצוא את עיר ההימורים האגדית – לאס וגאס. העיר הפכה עם השנים למקום מסביר פנים, בהחלט לא מוקד של פשיעה על רקע ההימורים.

השלטונות השליטו חוק וסדר ומדובר בעיר של בילויים לכל המשפחה. קיום של חתונה בעיר זו הינו חלק מהתעשייה העסקית של העיר, וניתן לשלב בילוי בקזינו או במלונות המפוארים ביחד עם טקס שנערך בקרבת מקום.

אך עם כל הכבוד ללאס ווגאס הנוצצת, העיר שבלב המדבר, יש כאלה שמחפשים אווירה אמריקאית שוקקת, של כרך ענקי. מי שמחפש את האווירה האמריקאית העירונית כתפאורה לחתונה, יוכל למצוא אותה, ובגדול, בניו יורק. גורדי שחקים מפורסמים, מוקדי בילוי לעשרות ולמאות, מופעי ספורט – בניו יורק אפשר לאחר החתונה לחגוג, לבלות, לטייל, באלף ואחת צורות.

כמעט לפני שהרגשתם – כבר התחתנתם

מלבד ניו יורק הגדולה או לאס ווגאס הנוצצת, ניתן להינשא גם במדינות רבות ובערים גדולות אחרות. אך חשוב לא פחות, להבין מהו בדיוק האופי של הטקס, למה צריך לצפות. אם רוצים, אפשר בהחלט לקיים טקס עם מוזמנים רבים, ידידים וחברים, אבל עבור רוב הזוגות, קיימת נטייה להעדיף אירוע קטן, סולידי, שמטרתו לקבל את ה"חותמת" הרשמית על היותם נשואים.

את הטקס ואת הרישום עורכים במשרדי העירייה המקומית, ברשות העירונית שבה בוחרים. יש עיריות שבהן מצפים מבני הזוג להגיע עם עדים ויש כאלה שבהן ניתן למצוא עדים להשכרה. העד חייב לשאת תעודה מזהה עם תמונה.

החתונה האזרחית עצמה איננה כוללת קבלת פנים מיוחדת, אך יש מקומות שבהם ניתן להזמין מוזיקה, צלם, פרחים וכדומה. ההיבט המעניין הוא שבזכות השמירה האמריקאית על סדר ונהלים, מבחינה בירוקרטית הדברים מתנהלים ללא קשיים ובצורה מסודרת.

חשוב לבדוק מראש עם הרשות העירונית מהו הנוהל המדויק, אך במרבית העיריות הדרישה היא בראש ובראשונה להירשם לנישואין ולהשיג רישיון חתונה. לצורך כך, יש לשלם אגרה במחלקה המטפל בנושא.

על בני הזוג להגיע מצוידים בתעודה מזהה (בדרך כלל – דרכון). יש להגיע מצוידים גם בתעודת לידה ותדפיס על מצב אישי ומשפחתי ממשרד הפנים. הטקס עצמו קצר, ניתן לומר כמה מילים, ניתן להחליף טבעות ועוד לפני שמרגישים – אתם כבר נשואים.

מתחתנים בזול ויוצאים לבלות

על מנת שהחתונה תוכר גם בישראל, חשוב לזכור לאסוף את תעודת הנישואין (יש לשלם אגרה, לא גבוהה במיוחד). כמו כן, דרושה חותמת שתהפוך את ההיבט המשפטי למוגמר. עריכת החתונה בארצות הברית איננה תענוג יקר במיוחד. אגרת רישום הנישואין, תעודת הנישואין, אישורים נוטריונים וכיוצא באלה הם מסמכים מקובלים שלא מצריכים השקעה רבה.

מי שרוצה אירוע גדול, יכול להשקיע כרצונו אבל בדרך כלל, עדיף להשקיע הרבה יותר בבילויים הקרובים ללבכם, חיי לילה, מלון טוב, בארים, טיול בפארקים לאומיים וכדומה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן